Home » Cikkek » Nem alszik » Nem alszik a gyerek

Nem alszik a gyerek

in Nem alszik

Mit tehetsz, ha nem alszik a gyereked megfelelően?

Fontos, hogy eleget és jól aludjon, mert szüksége van rá a megfelelő fejlődéshez.

Az alvás értékét a gyereked mosolyán, kiegyensúlyozottságán és természetes energiáján keresztül tudod lemérni. A fáradt gyereknek fejlődési vagy viselkedési problémái adódhatnak. A gyerek alvási problémái nem csak neki, hanem neked, és a család többi tagjának is gondot okozhatnak.

Sok szülő nincs tisztában vele, hogy adott életkorú gyereknek mennyit kellene aludnia.

A szakértők a következők szerinti alvásmennyiséget ajánlják

  • 3-11 hónap közötti csecsemők: 14-15 óra
  • Kisgyerekek: 12-14 óra
  • Ovisok az iskola előtt: 11-13 óra
  • Iskolások: 10-11 ór

A szülők visszajelzései alapján sajnos sok gyerek nem ennyit alszik, alvás zavarral küzd.

A leggyakoribb jelek, hogy a gyereked nem alszuik megfelelően

  • Túl sok időt kell azzal töltened, hogy “segíts” neki elaludni.
  • A gyerek sokszor felébred éjszaka.
  • A gyerek horkol vagy furcsán veszi a levegőt alvás közben.
  • A gyerek viselkedése, hangulata vagy iskolai teljesítménye megváltozik.
  • A gyerek, aki szobatiszta volt, elkezd bepisilni éjszaka.
  • A gyereked alvási szokásai, lefekvési ideje miatt Te is kialvatlan vagy.

Néhány tanács, ha nem alszik a gyerek

  • Kövess egy szokásos lefekvési rutint. Biztosíts 10-30 percet arra, hogy felkészíted a gyerekedet az alvásra.
  • Amikor elérkezik az alvás ideje, biztosíts nyugodt környezetet az elalváshoz.
  • Te segíts neki elaludni. Ne hagyd, hogy a TV, számítógép vagy videó játék vegye át a helyedet.
  • Ne hagyd, hogy az életkorának nem megfelelő programokat nézzen a TV-ben, moziban, vagy nem megfelelő számítógépes játékokkal játsszon.
  • Ne hagyd, hogy tisztába tevés, ringatás, kézben tartás vagy ivás közben aludjon el.
  • Ne hagyd, hogy koffein tartalmú ételt vagy italt fogyasszon.Próbálj ne olyan gyógyszert adni neki, ami stimuláló anyagokat tartalmaz.

Az a gyerek, amelyik jól alszik, az nagyobb valószínűséggel lesz boldog és kiegyensúlyozott. Ez meglátszik a család közérzetén is.

Az alvás problémák nagy része nem azért jelentkezik, mert rossz szülő vagy. Ne vedd magadra a dolgot, hanem próbálj meg segíteni neki, ha nem alszik a gyerek.

Ha látod, hogy folyamatosan alvási gondokkal küzd, beszéljetek a gyerekorvossal és olvass többet a gyerek alvási problémákról, megoldási lehetőségekről.

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: